11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, detaylı yaşam biçimine, detaylı ve tutarlı tasarım fikrine göre senaryo ve kullanıcı profili oluşturabilecektir.
  • Öğrenciler konutlar ve kullanıcı-odaklı tasarımla ilgili temel bilgileri kazanabilecektir.
  • Öğrenciler alanın teknikleriyle fikirleri ileri düzeyde anlatabilme yetisi kazanabileceklerdir.(Maket yapımı , Afiş hazırlanması, Portfolyo tasarımı.
  • Öğrenciler detay çizimi, bütçelendirme, malzeme tahtası hazırlama, tanıtım dosyası hazırlama, asma kat ve merdiven yapımıyla ilgili temel bilgiler gibi alanın gereklilikleri hakkında bilgi toparlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 * Review of last semester * Introduction to IAED 202 * Term Project Introduction * Research Evaluations * Homework: Individual research and problem definition * Submission of Movie Research
2 * Research Evaluations * Field Trip to term project site * Submission of Finalized Movie Research * Bring cameras, sketching paper, tape measure
3 * Group Presentations on Field Trip Study * * Common Critiques with all students and instructors: Discussion of scenario and bubble diagrams. * Homework: Group Presentations on Site Analysis * Homework: Preparation of Individual Scenario * Homework: First bubble diagrams (with regard to the particular user needs and concept): COMPULSORY (out of 10)
4 * First individual critiques. * First individual critiques. * First proposals (with regard to the particular user needs and concept): COMPULSORY (out of 10) * First proposals (with regard to the particular user needs and concept): COMPULSORY (out of 10)
5 * Individual Critiques * Individual Critiques * (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Homework: (Exterior approach to the house: in plan) * Homework: Sketch Model
6 * Seminar: Stairs (Didem Özdel) * (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Sketch Problem I: Advanced Representation Methods * Announcement of pre-jury requirements * Individual Critiques (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Homework: Staircase Research (A1 Format Poster) * Bring corrugated cardboard and model making equipment DO NOT FORGET YOUR CUTTING BOARDS! * Homework: Revise Sketch Problem * Homework on Universal Design and Kitchen Design
7 * Seminar: Universal Design and Kitchen Design (Deniz Hasırcı) * Classwork: Kitchen Design * Individual Critiques (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Homework: Revise Project
8 * Individual Critiques (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Individual Critiques (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Homework: (Preparation of Material Boards and Tables) * Homework: Revise Project
9 * Jury submissions: 12:00 in the Studio * Pre-Jury * Check requirement List
10 * Seminar: Planting in Home Interiors (İpek Kaştaş and Hande Atmaca) * Individual Critiques * Planting classwork incorporated in revised project * Homework: Submission of planting proposals according to seminar (1/50 plans and sections of the housing unit) * Homework: Revise Project * Homework: Revise Project
11 * Final Individual Critiques on Jury Drawings and Model * Homework: (3 Prominent details, connection details) * Homework: Revise Project
12 * Seminar: Detailing (Didem Özdel) * Individual Critiques (1/50 Plan, 2 sections, 4 elevations with the indication of material, color, and texture) * Detailing Classwork * Homework: Choose and draw 3 connection details from your project * Homework: Revise Project * Homework: (Logo Design for your model and portfolio design) * Homework: Material Table and Budgeting
13 * Individual Critiques * Review: Material Table and Budgeting (Deniz Hasırcı) * Final Model in Studio (* Bring the base, roof, exterior-interior walls of the model to the studio) * Homework: Final Material Revision * Bring the base, roof, exterior-interior walls of the model to the studio * Distribution of Final Jury requirements * Homework: (Jury presentation texts) * Homework: Topography base of model
14 * Final Model in Studio * Homework: Final Jury Drawings
15 FINAL JURY AND EXHIBITION (Exact date to be announced) * Homework: Final Jury Drawings
16 FINAL JURY AND EXHIBITION (Exact date to be announced)
Ders Kitabı http://www.icmimarlarodasi.org.tr/http://www.icmimarlarodasi.com/http://www.ifiworld.org/http://www.dynamicarchitecture.net/http://www.sustainableabc.com/http://www.arch.hku.hk/research/BEER/sustain.htmhttp://www.architecture.com/go/Architecture/Debate/Sustainability2919.htmlhttp://www.design.ncsu.edu/cud/http://www.designcouncil.org.uk/en/AboutDesign/DesignTechniques/Inclusivedesign/http://www.designforall.org/http://www.aarp.org/families/homedesign/http://www.einteriors.netEXTRA
Önerilen Okumalar/Materyaller Abercrombie, S. Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview, 1990.Ching, F. D. K. Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons, 2005.De Chiara, J. Panero, J., Zelnik, M., TimeSaver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGrawHill, 2001.Kilmer, W. O. Kilmer, R., Hanessian, S. Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. NJ: John Wiley & Sons, 2001.Laseau, P. Graphic Thinking For Architects and Designers. New York: John Wiley & Sons, 2001.McGowan, M. Kruse, K. 2004. Interior Graphic Standards. Hoboken, N.J.: J. Wiley.Mitton, M., Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques. NY: John Wiley, 2004.Pile, J. F. Color in Interior Design. New York: McGrawHill, 1997.Pile, J. F. Interior Design. NJ: Prentice Hall, 2003.Pile, J. F. Perspective for Interior Designers. NY: WatsonGuptill, 1989.Riggs, J. R. Materials and Components of Interior Architecture. NJ: Prentice Hall, 2007.Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, IntraInteriors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
36
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
260

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010